The reading strategies book : (Registro nro. 1834)

Detalles MARC
000 -LEADER
campo de control de longitud fija 04221cam a2200409 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 1834
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
campo de control mxmxui
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240529081300.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230815t20152015nhua b 000 0 eng d
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2016498719
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 032507433X
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780325074337
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema (OCoLC)ocn903763554
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema P03334
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen YDXCP
Lengua de catalogación eng
Centro/agencia transcriptor YDXCP
Normas de descripción rda
Centro/agencia modificador OCLCQ
-- BTCTA
-- OCLCO
-- CDX
-- MNW
-- BDX
-- UAB
-- OCLCF
-- SGB
-- WRF
-- GZI
-- DLC
-- mxmxui
042 ## - CÓDIGO DE AUTENTICACIÓN
Código de autenticación lccopycat
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1050
Número de ítem .S45 2015
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de clasificación 428.4
Número de edición 23
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Serravallo, Jennifer,
Término indicativo de función/relación author.
245 14 - MENCIÓN DEL TÍTULO
Título The reading strategies book :
Resto del título your everything guide to developing skilled readers /
Mención de responsabilidad, etc. Jennifer Serravallo.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Portsmouth, NH :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Heinemann,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright [2015]
264 #4 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright ©2015
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xii, 388 pages :
Otras características físicas illustrations (chiefly color) ;
Dimensiones 26 cm
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio unmediated
Código del tipo de medio n
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte volume
Código del tipo de soporte nc
Fuente rdacarrier
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Includes bibliographical references (pages 379-388).
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Supporting pre-emergent and emergent readers -- Teaching reading engagement : focus, stamina, and building a reading life -- Supporting print work : increasing accuracy and integrating sources of information -- Teaching fluency : reading with phrasing, intonation, and automaticity -- Supporting comprehension in fiction : understanding plot and setting -- Supporting comprehension in fiction : thinking about characters -- Supporting comprehension in fiction : understanding themes and ideas -- Supporting comprehension in nonfiction : Determining main topic(s) and idea(s) -- Supporting comprehension in nonfiction : determining key details -- Supporting comprehension in nonfiction : getting the most from text features -- Improving comprehension in fiction and nonfiction : understanding vocabulary and figurative language -- Supporting students' conversations: speaking, listening, and deepening comprehension -- Improving writing about reading.
520 ## - RESUMEN, ETC.
Sumario, etc. With hit books that support strategic reading through conferring, small groups, and assessment, Jen Serravallo gets emails almost daily asking, "Isn't there a book of the strategies themselves?" Now there is. "Strategies make the often invisible work of reading actionable and visible," Jen writes. In The Reading Strategies Book, she collects 300 strategies to share with readers in support of thirteen goals -- everything from fluency to literary analysis. Each strategy is cross-linked to skills, genres, and Fountas & Pinnell reading levels to give you just-right teaching, just in time. With Jen's help you'll develop goals for every reader, give students step-by-step strategies for skilled reading, guide teachers with prompts aligned to the strategies, adjust instruction to meet individual needs with Jen's Teaching Tips, craft demonstrations and explanations with her Lesson Language, and learn more with Hat Tips to the work of influential teacher-authors. Whether you use readers workshop, Daily 5/CAFE, guided reading, balanced reading, a core reading program, whole-class novels, or any other approach, The Reading Strategies Book will complement and extend your teaching. Rely on it to plan and implement goal-directed, differentiated instruction for individuals, small groups, and whole classes. "We offer strategies to readers to put the work in doable terms for those who are still practicing," writes Jen Serravallo. "The goal is not that they can do the steps of the strategy but that they become more comfortable and competent with a new skill." With The Reading Strategies Book, you'll have ways to help your readers make progress every day. Visit heinemann.com/readingstrategiesbook/ where you'll find blog posts, videos from Jen Serravallo, community features, and more information on The Reading Strategies Book.--Publisher.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Reading.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Books and reading.
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Books and reading.
Fuente del encabezamiento o término fast
Número de control del registro de autoridad o número normalizado (OCoLC)fst00836454
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Reading.
Fuente del encabezamiento o término fast
Número de control del registro de autoridad o número normalizado (OCoLC)fst01090626
906 ## - ELEMENTOS DE DATOS F LOCAL, LDF (RLIN)
a 7
b cbc
c copycat
d 2
e ncip
f 20
g y-gencatlg
Existencias
Estatus retirado Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado de daño No para préstamo Colección Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Fuente de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Visto por última vez Copia número Precio de reemplazo Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     General PREPA IBERO PREPA IBERO 15/08/2023 Compra   LB1050 .S45 2015 P03334 15/08/2023 Ej.1 15/08/2023 Libro