New directions in assessing historical thinking / (Registro nro. 1378)

Detalles MARC
000 -LEADER
campo de control de longitud fija 04531cam a2200385 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 1378
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
campo de control mxmxui
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240528140905.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150120s2015 nyuab b 001 0 eng
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2014035322
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781138018266
Información calificativa hardback
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781138018273
Información calificativa paperback
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen mxmxui
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor mxmxui
Normas de descripción rda
Centro/agencia modificador mxmxui
042 ## - CÓDIGO DE AUTENTICACIÓN
Código de autenticación pcc
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación D16.25
Número de ítem N725 2015
082 00 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de clasificación 907.1
Número de edición 23
245 00 - MENCIÓN DEL TÍTULO
Título New directions in assessing historical thinking /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Kadriye Ercikan and Peter Seixas.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Routledge/Taylor and Francis Group,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2015.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxi, 262 pages :
Otras características físicas illustrations, map ;
Dimensiones 23 cm
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio unmediated
Código del tipo de medio n
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte volume
Código del tipo de soporte nc
Fuente rdacarrier
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Includes bibliographical references and index.
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Part I -- Historical consciousness in Germany : concept, implementation, assessment / Carlos Kölbl and Lisa Konrad -- The difficulty of assessing disciplinary historical reading / Abby Reisman -- Heritage as a resource for enhancing and assessing historical thinking : reflections from the Netherlands / Carla van Boxtel, Maria Grever and Stephan Klein -- Relating historical consciousness to historical thinking through assessment / Catherine Duquette -- Commentary 1: Into the swampy lowlands of important problems / Robert B. Bain -- Part 2 -- Assessing for learning in the history classroom / Bruce VanSledright -- Historical thinking, competencies and their measurement : challenges and approaches / Andreas Körber and Johannes Meyer-Hamme -- A design process for assessing historical thinking : the case of a one-hour test / Peter Seixas, Lindsay Gibson and Kadriye Ercikan -- Material-based and open-ended writing tasks for assessing narrative competence among students / Monika Waldis, Jan Hodel, Holger Thünemann, Meik Zülsdorf-Kersting, and Beatrice Ziegler -- Commentary 2: Historical thinking : in search of conceptual and practical guidance for the design and use of assessments of student competence / Josh Radinsky, Susan R. Goldman, James W. Pellegrino -- Part 3 -- A large-scale assessment of historical knowledge and reasoning : NAEP U.S. history / Stephen Lazer -- Assessing historical thinking in the redesigned advanced placement United States history course and exam / Lawrence G. Charap -- Historical consciousness and historical thinking reflected in large-scale assessment in Sweden / Per Eliasson, Fredrik Alvén, Cecilia Axelsson Yngvéus, and David Rosenlund -- Commentary 3: Assessment of historical thinking in practice / Susan M. Brookhart -- Part 4 -- The importance of construct validity evidence in history assessment : what is often overlooked or misunderstood? / Pamela Kaliski, Kara Smith, and Kristen Huff -- Cognitive validity evidence for validating assessments of historical thinking / Kadriye Ercikan, Peter Seixas, Juliette Lyons-Thomas, and Lindsay Gibson -- Measuring up? : multiple-choice questions / Gabriel A. Reich -- History assessments of thinking : an investigation of cognitive validity / Mark Smith and Joel Breakstone -- Commentary 4: The validity of historical thinking assessments : a commentary / Denis Shemilt.
520 2# - RESUMEN, ETC.
Sumario, etc. "Even as more school districts adopt history curricula that specify historical thinking as a goal, valid assessments of historical thinking remain elusive, and exams continue to focus on measures of factual knowledge or generic reading and writing skills. This edited collection addresses the new landscape of history learning and explores assessments of complex thinking in history. Topics covered include the design of formative and summative assessments for classroom purposes, methods of validating assessments of complex thinking, and assessing content versus procedural knowledge. With contributions from international experts from the fields of history education, digital humanities, and assessment and measurement, Assessment of Historical Thinking is a critical, research-oriented resource aimed at remedying the disjunction between the history classroom and the history test"--Provided by publisher.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada History
Subdivisión general Study and teaching.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Critical thinking.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Reflective learning.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Learning
Subdivisión general Philosophy.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Educational evaluation.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Educational tests and measurements.
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Ercikan, Kadriye,
Término indicativo de función/relación editor.
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Seixas, Peter C.,
Fechas asociadas al nombre 1947-
Término indicativo de función/relación editor.
Existencias
Estatus retirado Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado de daño No para préstamo Colección Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Fuente de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Visto por última vez Copia número Precio de reemplazo Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     General PREPA IBERO PREPA IBERO 19/02/2019 Compra   D16.25 N725 2015 P01898 06/12/2022 Ej.1 19/02/2019 Libro