Detalles MARC
000 -LEADER |
campo de control de longitud fija |
04531cam a2200385 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
1378 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
mxmxui |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240528140905.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
150120s2015 nyuab b 001 0 eng |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2014035322 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781138018266 |
Información calificativa |
hardback |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781138018273 |
Información calificativa |
paperback |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
mxmxui |
Lengua de catalogación |
spa |
Centro/agencia transcriptor |
mxmxui |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia modificador |
mxmxui |
042 ## - CÓDIGO DE AUTENTICACIÓN |
Código de autenticación |
pcc |
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
D16.25 |
Número de ítem |
N725 2015 |
082 00 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
907.1 |
Número de edición |
23 |
245 00 - MENCIÓN DEL TÍTULO |
Título |
New directions in assessing historical thinking / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Kadriye Ercikan and Peter Seixas. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
New York : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Routledge/Taylor and Francis Group, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2015. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxi, 262 pages : |
Otras características físicas |
illustrations, map ; |
Dimensiones |
23 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
unmediated |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volume |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and index. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Part I -- Historical consciousness in Germany : concept, implementation, assessment / Carlos Kölbl and Lisa Konrad -- The difficulty of assessing disciplinary historical reading / Abby Reisman -- Heritage as a resource for enhancing and assessing historical thinking : reflections from the Netherlands / Carla van Boxtel, Maria Grever and Stephan Klein -- Relating historical consciousness to historical thinking through assessment / Catherine Duquette -- Commentary 1: Into the swampy lowlands of important problems / Robert B. Bain -- Part 2 -- Assessing for learning in the history classroom / Bruce VanSledright -- Historical thinking, competencies and their measurement : challenges and approaches / Andreas Körber and Johannes Meyer-Hamme -- A design process for assessing historical thinking : the case of a one-hour test / Peter Seixas, Lindsay Gibson and Kadriye Ercikan -- Material-based and open-ended writing tasks for assessing narrative competence among students / Monika Waldis, Jan Hodel, Holger Thünemann, Meik Zülsdorf-Kersting, and Beatrice Ziegler -- Commentary 2: Historical thinking : in search of conceptual and practical guidance for the design and use of assessments of student competence / Josh Radinsky, Susan R. Goldman, James W. Pellegrino -- Part 3 -- A large-scale assessment of historical knowledge and reasoning : NAEP U.S. history / Stephen Lazer -- Assessing historical thinking in the redesigned advanced placement United States history course and exam / Lawrence G. Charap -- Historical consciousness and historical thinking reflected in large-scale assessment in Sweden / Per Eliasson, Fredrik Alvén, Cecilia Axelsson Yngvéus, and David Rosenlund -- Commentary 3: Assessment of historical thinking in practice / Susan M. Brookhart -- Part 4 -- The importance of construct validity evidence in history assessment : what is often overlooked or misunderstood? / Pamela Kaliski, Kara Smith, and Kristen Huff -- Cognitive validity evidence for validating assessments of historical thinking / Kadriye Ercikan, Peter Seixas, Juliette Lyons-Thomas, and Lindsay Gibson -- Measuring up? : multiple-choice questions / Gabriel A. Reich -- History assessments of thinking : an investigation of cognitive validity / Mark Smith and Joel Breakstone -- Commentary 4: The validity of historical thinking assessments : a commentary / Denis Shemilt. |
520 2# - RESUMEN, ETC. |
Sumario, etc. |
"Even as more school districts adopt history curricula that specify historical thinking as a goal, valid assessments of historical thinking remain elusive, and exams continue to focus on measures of factual knowledge or generic reading and writing skills. This edited collection addresses the new landscape of history learning and explores assessments of complex thinking in history. Topics covered include the design of formative and summative assessments for classroom purposes, methods of validating assessments of complex thinking, and assessing content versus procedural knowledge. With contributions from international experts from the fields of history education, digital humanities, and assessment and measurement, Assessment of Historical Thinking is a critical, research-oriented resource aimed at remedying the disjunction between the history classroom and the history test"--Provided by publisher. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
History |
Subdivisión general |
Study and teaching. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Critical thinking. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Reflective learning. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Learning |
Subdivisión general |
Philosophy. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Educational evaluation. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Educational tests and measurements. |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Ercikan, Kadriye, |
Término indicativo de función/relación |
editor. |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Seixas, Peter C., |
Fechas asociadas al nombre |
1947- |
Término indicativo de función/relación |
editor. |